Przy kasie w sklepie

Kategoria: Sklepy | Tagi: , ,

Przy kasie w sklepie Kasa jest to miejsce w którym spędzam połowę swojego cennego czasu. Do miejsca tego chodzę niechętnie ponieważ nie jest to nic przyjemnego. Kasa to rodzaj obudowy, bramki która oddziela kasjera od kupujących. Kasa wyposażona jest w elektroniczne urządzenia które niestety działają nawet gdy nie ma prądu bo pracują na awaryjnym zasilaniu. Każda kasa m czytnik który wskazuje ile kupująca osoba ma zapłacić i pokazuje również po kolei wszystkie wybijane produkty. Kasa ma bało miejsca mieści się tam tylko jedna osoba nawet zakupy należy szybko zapakować ponieważ nie ma miejsca aby je odkładać .kasy występują we wszystkich sklepach w których sprzedawana jest żywność ale ni tylko ona. Kasy służą do oderejstrowania co zostało zakupione i w jakiej ilości. Kasy w marketach różnią się od tych sklepowych wielkością oraz tym że posiadają dużą obudowę do której przyczepiona jest długa taśma. Służy ona przemieszczaniu produktów z wózka do czytnika. Taśma taka jest najczęściej sterowana manualnie czyli posiada czujniki ruchu. Kasjerka to osoba sprzedająca w markecie. Kasjerką zazwyczaj są kobiety ale bywają również mężczyźni. Praca kasjerek polega na skanowaniu towaru i ich sprzedaży. Kasując towar kasjerka musi wykonać szereg czynności począwszy od nabicia towaru a skończywszy na wydawaniu reszty kupującemu. Kasjerka zostaje najczęściej osoba która ukończyła odpowiednią szkole handlową. Kasjerka występuje wyłącznie w dużych sklepach zwanymi marketami. W sklepach tych każda kasjerka ma swoją kasę na której cały dzień przeciąga towary przez taśmę. Praca kasjerki jest bardzo ciężka ponieważ jest połączeniem pracy fizycznej i psychicznej. Kasjerka co dzień dźwiga ciężkie towary uśmiechając się przy tym i musi czuwać aby wszystko było w porządku mam tu na myśli gotówkę oraz resztę dla klienta. Praca taka jest ciężka jeszcze z jednego powodu, kasjerka ma stały kontakt z ludźmi. Nie ważne czy są oni mili czy też nie musi przestrzegać głupiej zasady klient nasz pan, głupiej ponieważ klient rzadko ma rację i jest nie miły.

Obsługa w marketach

Kategoria: Internet | Tagi: , ,

Obsługa w marketach Obsługa w różnych sklepach jest obiektem licznych pochwał bądź też skarg klientów. W dużych centrach handlowych, w hipermarketach pracują zazwyczaj ludzie młodzi. Zazwyczaj też pensje nie są zbyt wysokie, dlatego czasami można się spotkać z niemiłym spojrzeniem kasjerki, która po całym dniu ciężkiej pracy za niewielkie wynagrodzenie nie ma najmniejszej ochoty na uśmiech i miłe słowo. Oczywiście jest to tylko skrajny przykład obsługi w supermarketach, ale przykład ten ilustruje zjawisko, które można zawrzeć w twierdzeniu: Im pracownik więcej zarabia, tym milszy jest dla klientów i tym chętniej pracuje po godzinach. Obsługa w sklepach mięsnych wymaga schludnego ubioru, miłej aparycji, znajomości produktów, umiejętności sprawnego liczenia i wydawania pieniędzy. Obsługa w sklepie mięsnym kojarzyła się jeszcze do niedawna z tęgą panią, która bynajmniej uśmiechem klienta nie raczyła. Ale to już przeszłość, z której możemy się jedynie pośmiać oglądając satyryczne filmy Stanisława Barei. Obecnie w sklepach mięsnych pracują licealistki, studentki, miłe, młode panie, które zawsze służą pomocą w wyborze szynki czy kiełbasy. Obsługa w sklepach mięsnych jest coraz lepsza, potwierdzają to liczni zadowoleni z zakupów klienci. Obsługa w sklepach polskich znacznie się zmieniła od czasów komunistycznych, kiedy to istniały państwowe sklepy odzieżowe z nie zawsze miłą i profesjonalną obsługą. Oczywiście powiedzieć, że w czasach komunistycznych obsługa w sklepach była fatalna można łatwo, jednakże jest to duże uogólnienie, z pewnością krzywdzące wobec solidnych, uczciwych i kompetentnych pracowników. Faktem jednak jest, że dzisiejsza obsługa w sklepach odzieżowych to krok milowy w kierunku nowej jakości usług handlowych. Uśmiechnięte i elegancko ubrane ekspedientki w sklepach odzieżowych nie dziwią dziś już przecież nikogo.

Kategorie

O nas

  • Second hand to angielska nazwa oznaczająca potoczne 'drugą rękę', w języku polskim nazwa ta oznacza odzież z tak zwanej drugiej ręki, czyli rzeczy używane bądź nowe, nie noszone, które ktoś kupił i nie miał z nich żadnego pożytku. Pomysł na wprowadzenie do Polski sklepów z tanią odzieżą, zapoczątkowany został w latach 90 XX wieku. Początkowo, były to jedyne sklepy, gdzie można było dostać tanią odzież w prawie każdym rozmiarze. Popularność second handów rozwinęła się w Polsce na początku XXI wieku. Polska stała się głównym importerem tej odzieży, a wejście Polski 1 maja 2004 roku do Unii Europejskiej doprowadziło do otworzenia się nowych ścieżek umożliwiających wymianę z innymi krajami.

    Ludzie podchodzą do second handów bardzo sceptycznie, nie są do końca przekonani do rzeczywistej, dobrej jakości danego produkty. Mimo to, nawet ci najwięksi anty fani tego rodzaju sklepów, czasem zaglądają do second handów, aby kupić coś za niższą cenę, a czasem trafić na rzeczy firmowe, które normalnie mogłyby by kosztować ok. 60 zł, a nie 15 czy 20 zł. Tak więc, nie można od razu nastawiać się na nie i myśleć, że używana odzież jest gorsza, warto najpierw poznać dany sklep, a dopiero potem go oceniać. armani perfumy Rollercoaster Górska Spirala